Kuva etäluettavasta vesimittarista

Etäluettavien vesimittareiden takuuvaihdot ja ohjelmoinnit ajalla 21.10.-1.11.2024

Vesimittarin maahantuoja Effectio Oy on havainnut tietyissä toimituserissään mahdollisesti (myöhemmin) vikaantuvia vesimittareita, jotka nyt ennaltaehkäisevästi vaihdetaan uuteen vastaavaan mittariin. Mittarinvaihdot tehdään 21.10.-1.11.2024 välisenä aikana. Vaihtotyön suorittaa VMH Kalibro Oy. Vaihtotyöstä on kiinteistöille lähetetty lokakuussa 2024 erillinen tiedote.

Vaihtotyötä varten tulee varata aika Kalibron nettiaikapalvelusta.

Osa mittareista päivitetään ohjelmallisesti. Ohjelmointityö aloitettiin kesäkuussa 2024 ja nyt on tarkoitus saada ohjelmoitua loput vesimittarit. Tästä on lähetetty kiinteistöille erillinen tiedote kesäkuussa 2024. Lisäksi VMH Kalibro Oy tiedottaa lokakuun alussa tekstiviestillä niitä kiinteistöjä, joita ohjelmointityö koskee. Ohjelmointityötä varten tulee myös varata aika Kalibron nettiaikapalvelusta.

Kalibron nettiajanvaraus
  • Töitä tehdään arkisin alkaen klo 8.  Mittarin vaihtotyöhön kuluu aikaa noin 30 minuuttia. Normaalista vaihtotyöstä ei aiheudu asiakkaalle kustannuksia. VMH Kalibro Oy:n vesimittarin vaihtajalla on kuvallinen henkilökortti ja huoltoauton kyljessä on Kalibro-logo.

Vesihuoltolaitoksen yleisten toimitusehtojen kohdan 10 mukaan yhtiön edustajalla on oikeus päästä kiinteistölle mittaria vaihtamaan. Asiakkaita pyydetään järjestämään mittarinvaihtajalle esteetön pääsy vesimittarin luokse. Mikäli vesimittari on sijoitettu kiintokalusteisiin, tulee mahdolliset suojalevyt tai kaapiston ovet irroittaa etukäteen vaihtotyön mahdollistamiseksi.

Omakotitalossa mittari sijaitsee yleensä rakennuksen sisällä, jonne asentajan täytyy päästä sitä vaihtamaan. Kalibron asentajat kiertävät alueella ja jos asukasta ei tavoiteta, jättää asentaja postilaatikkoon yhteydenottopyynnön asennusajan varaamiseksi. Pyydämme asiakkailta joustavuutta, jotta asennustyö päästään tekemään sovitussa aikataulussa. Voitte myös etukäteen itse varata vesimittarin vaihtoajan suoraan Kalibron nettiaikapalvelusta osoitteessa www.nettiaika.fi/Kalibro.

Vesihuollon yleiset toimitusehdot edellyttävät, että kiinteistön omistaja tai haltija pitää kiinteistön vesihuoltolaitteiston sellaisessa kunnossa, että vesimittarin vaihto on mahdollista suorittaa ongelmitta. Vesimittarille tuleva putkisto, mittariventtiilit ja mittarilta lähtevä putkisto ovat kiinteistön omistajan omaisuutta ja hänen ylläpitovastuullaan. Jos mittarinvaihdon yhteydessä kiinteistön vesihuoltolaitteistossa ilmenee ongelmia, ne ovat kiinteistön omistajan kustannuksella korjattava.

Vesivahinkoriskin välttämiseksi kannattaa kiinteistön haltijan tarkkailla säännöllisesti, ettei kiinteistön vesihuoltolaitteissa ilmene vuotoa.

Jos huomaatte vuotoa tai vesitippoja vesimittarin vaihdon jälkeen vesimittarin liittimissä, ottakaa välittömästi yhteyttä mittarin vaihtaneeseen asentajaan tai vesilaitoksen vikailmoitukseen (puh. 044 7100 100).

Kajaanin Vesi -liikelaitos pahoittelee mittarinvaihdosta mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä.

Lisätietoja:

Kajaanin Vesi
    sähköposti kajaaninvesi@kajaani.fi
    asiakaspalvelu puh. 08 6155 2949 (avoinna ma ja ke klo 9-11 ja 13-15)
    www.kajaaninvesi.fi

VMH Kalibro Oy