Tarkista onko tonttijohdossa tai vesimittarissa vikaa (esim. jäässä).
Tarkista onko katkoksesta ilmoitettu postilaatikkoon jaetulla tiedotteella,
Kajaanin Veden www-sivuilla, paikallisessa lehdessä tai onko puhelimeesi
tullut tekstiviestillä tiedote.
Rivi- ja kerrostalossa kannattaa ensimmäiseksi selvittää tehdäänkö talossa
korjauksia, jonka takia veden tulo on katkaistu. Asiaa voit tiedustella
isännöitsijältä, kiinteistöhuoltoyhtiöltä tai talon ilmoitustaululta.
Kiinteistön omissa ongelmissa ota yhteyttä LVI-liikkeeseen.
Vesimittarit huoltaa ja tarkastaa aina Kajaanin Vesi.
Kerros- ja rivitalossa ota yhteys isännöitsijään tai kiinteistöhuoltoyhtiöön.
Omakotitalossa, tarkasta lämminvesivaraajan tai kaukolämmönvaihtimen toiminta. Ota tarvittaessa yhteyttä alan huoltoliikkeeseen (LVI-liike)
Kajaanin Vesi toimittaa vain kylmän veden. Käyttöveden lämmitys tapahtuu kiinteistökohtaisesti kiinteistön omistamalla lämmönsiirtimellä, kattilalla tai lämminvesivaraajalla.
Jos tukkeuma on kiinteistön omissa laitteissa tai omassa tonttijohdossa, ota yhteys putkiliikkeeseen tai yritykseen, joka tarjoaa loka-autopalveluja.
Jos epäilet, että viemäritukos on laitoksen putkissa, ota yhteys vesilaitokseen.
Korjaustöistämme johtuvat vesikatkokset aiheuttavat putkistoon virtaus- ja painevaihteluja, jolloin putken seinämistä irtoaa sakkaa tai putkistoon pääsee ilmaa, mikä aiheuttaa veden laadun hetkellisiä muutoksia, kuten värivirheitä ja sameutta. Veden värimuutokset poistuvat juoksuttamalla talousvettä kunnes vesi on väritöntä ja kirkasta.